×

Varování

Nepodařilo se smazat favicon.ico
Kopírování se nepodařilo: /srv/htdocs/dp/www/autohifi/images/favicon.ico to /srv/htdocs/dp/www/autohifi/templates/gridbox/favicon.ico

Nová generace nositelných zářízení bude ovládat vaše auto

Tento rok kladlo CES velký důraz na nositelná zařízení, taková jako Apple Watch nebo Fitbit. Tato zařízení obvykle spolupracují se smartphony nebo jinými data-connectory a spolupracují s uživatelem skrze různé senzory a zařízení se zpětnou vazbou. V případě Fitbitu to je kontrola zdravotního stavu přes senzory monitorující váš puls a pohyb, v případě Apple Watch a podobných zařízení je to to všechno a ještě mnohem víc.

O tomto svědčí také nově oznámené spojení Volva s nositelným fitness sledovačem Microsoft Band 2, výrobci automobilů začínají zkoumat, jak pomohou tato zařízení řidičům. Aplikace On Call přináší hlasové povely skrze Band. To vám dovolí například poslat váš denní rozvrh z vašeho smartphonu přímo do navigačního systému Volva nebo vyhřát vaše auto před vstupem. Eventuálně by pak Volvo váš vůz naučilo vaše rutinní činnosti a komunikaci, nebo dokonce aby vás vzbudil dříve tak, aby jste se vyhnuli dopravní zácpě.

Potřebujete si koupit zařízení jako Band 2 za 249 dolarů a nosit jej stále u sebe k využívání těchto služeb? Navzdory důrazu na nositelná zařízení, CES 2016 nám zároveň nabídlo záblesk vozidla budoucnosti, které vystřihlo tento mezičlánek. Vezměte si nový projekt Fit Driver od Audi. Cílem je redukovat stres u řidiče, zabránit únavě a poskytnout relaxační interiér přidáním prvků jako jsou masážní sedadla, kontrola vnitřního klima nebo dokonce vnitřní osvětlení. Zatímco se soustředí na nositelná zařízení jež monitorují srdeční tep a teplotu pokožky, Audi bude používat palubní sensory aby kontrolovala styl řízení a rychlost dechu stejně tak jako okolní podmínky jako jsou počasí nebo doprava. Mohly by sedadle měřit teplotu kůže? Mohl by bezpečnostní pás měřit tep?. Vypadá to, že Audi nebude nositelná zařízení vůbec potřebovat – jejich vozidla již většinu práce zvládnou sama.

Ať už na řidičově zápěstí je nebo není zařízení vypadá to, že výrobci podporují, aby vozidla přebrala některé z funkcí přenosných zařízení. Auta by měla znát váš denní rozvrh, kdy obvykle chodíte do práce (aby mohla přizpůsobit vnitřní podmínky) a kdy se vracíte domů - navíc, když tento rozvrh bude zahrnovat řízení, může vaše vozidlo navrhnout nejkratší trasu. Podobně jako si Tesla dokáže naplánovat zastávky pro nabíjení, když zadáte váš cíl do navigačního systému.

Komentujte jako první