Předchozí rok byl pro Volkswagen velice krutý. Stále vychází na povrch informace o tom, kdo přesně stojí za emisním skandálem, ale i pro desítky tisíc zaměstnanců, kteří s tímto neměli co do činění, byl rok tvrdý. Zdá se ale, že vedení VW si uvědomilo, že je třeba něco změnit, a tyto změny by měly být představeny na Pařížské Motor Show.

Během propagační události tento týden v Německu, která se soustředila na elektromobily, řekl Jürgen Stackmann, člen představitelstva VW, že nadcházející koncept ukáže světu novou tvář automobilky. Novým sloganem Volkswagenu pro Pažíž bude: "Přemýšlet moderně".

Christian Senger, hlava skupiny Volkswagenu pro sérii vozů BEV od tohoto Ledna, řekl, že nové elektrovozy VW budou používat přicházející MEB platformu. MEB je německá zkratka pro řadu modulárních elektrických modelů a tato platforma bude používána v mnoha elektrických vozech. Tento typ platformy je stavěn okolo baterie a se zvětšeným rozvorem kol, díky čemuž je vnitřní prostor otevřenější. Senegerovou vizí jsou široké HD displaye, hmatová zpětná vazba a ovládání gesty jakožto součást balíčku. "Auto zítřka musí působit jako přenosné zařízení na kolech", říká.
A co dojezd? Senger tvrdí, že minimální dojezd, který lidé přijmou je 400 kilometrů. Dojezd s MEB by se mohl vyšplhat až na 600 kilometrů, což dává Volkswagenu mnoho možností.

Říká, že dnešní majitelé E-Golfu tvrdí, že nepotřebují větší dojezd či rychlejší nabíjení, jelikož nepoužívají E-Golf jako jejich primární vozidlo, ale VW se nestane lídrem v oblasti elektromobilů prodáváním záložních aut. Společnost má větší plány. Mnohem větší. Senger říká, že VW by chtěl prodávat od dvou do tří milionů elektrických vozů ročně od roku 2025.

Což nás přivádí zpět k elektrickému konceptu, který ukáže Volkswagen v Paříži. Náhled na první vozidlo MEB, jež půjde do výroby na konci roku 2019 a přijde jako model pro rok 2020. Bude používat baterii li-ion, nebude používat žádné extravagantní materiály a bude vysoce automatizované.

Než však dorazí, přijde podle Stackmanna nová vylepšená verze E-Golfu. Stackmann a ostatní často zmiňovali třísetkilometrový dojezd. To sice stále není nijak závratné číslo, ale i tak je to mnohem více než současná verze E-Golfu, která na jedno nabití ujede zhruba 130 km. Nový E-Golf začne s výrobou v prosinci.

Stackamnn prozradil, že více podrobností ohledně MEB vozů a budoucnosti Volkswagenu bude dostupných brzy. Podle něj chce VW v Paříži ukázat lidem směr, jakým se bude automobilka dále ubírat. Pařížská show začíná 1. října.