Výrobce asistentů řízení MobilEye ukončil svou spolupráci s Teslou, protože podle něj Tesla porušuje pravidla bezpečnosti. Toto kontroverzní prohlášení pronesl výkonný ředitel Amnon Shashua jako vysvětlení, proč ukončil dlouholetou spolupráci zrovna, když začínala přinášet ovoce. Bohužel, fatální střet Tesly Modelu S a nákladního automobilu na floridské dálnici letos v červnu donutil MobilEye přehodnotit situaci.

Vzhledem k tomu, jak byl MobilEye nápomocen při vývoji Autopilota je překvapením vidět Shashuu aktivně vystupovat proti produktu. Dodal, že technologie není navržena tak, aby počítala se všemi možnostmi srážky a dokázala se jim vyhnout, a že Autopilot je asistent řízení, nikoliv řídící systém. Tesla se přirozeně brání s tím, že nikdy nepopisovala Model S jako samo se řídící auto, a že o Autopilotu mluvila jen jako o "zpohodlňujícím doplňku".

Rozdělení obou společností předcházelo několik sporů mezi Teslou a MobilEye. Druhý jmenovaný aktér navíc sklízel nepříznivé ohlasy z dalších koutů světa samořídících vozů, jako například od George Hotze, který začíná se svím vlastním startupem. Zakladatel Comma.ai prohlásil, že Tesla byla příliš inovativní, což MobilEye vyděsilo.

MobilEye doufá, že se přes Teslu rychle přenese díky partnerství s širokým spektrem dalších automobilek. Ačkoliv se jeho technologie neobjeví v nové generaci vozů Tesla, uvidíme ji v automobilech BWM a MobilEye bude spolupracovat se společnostmi Intel a Delphi na dalších projektech.